Toronto, de grootste van het land

Onze laatste grote stad van Canada hebben we alweer gehad: Toronto. Na een 5 uur lange busreis vanuit Ottawa kwamen we vrijdag in de hitte aan in een erg leuk hostel, vol met jongeren. Het reizen had ons helemaal gesloopt, vandaar dat we de volgende dag ook nog even onze tijd namen. Tussen de Duitsers in eerst Nederland gekeken, daarna een rondje gelopen door Toronto en ons even goed geörienteerd. Zondag was het prachtig weer, ideaal om een tochtje naar de eilanden te maken. Daar was ook een mooi strand aanwezig waar Linda, ons zwitserse kamergenootje Nina en ik lekker een middag hebben liggen bakken. Het uitzicht op Toronto vanaf de boot was echt heel mooi, zeker de moeite waard.
De volgende dag gingen we het oude gedeelte van Toronto verkennen. Ook zijn we de CN Tower opgeweest (500 en nog wat meter hoog), waar we natuurlijk op de glazen vloer hebben gelegen/gezeten/gesprongen. Erg gaaf om een deel van de stad pal onder je te zien. 's Avonds was het tijd voor een baseballwedstrijd van de Blue Jays, waarvoor Lin en ik al hadden ingeslagen in de fan shop. Helaas vond ik het een beetje saai en verloren ze ook nog van Washington, maar het was weer een leuke ervaring! Dinsdag was museumdag: de hockey hall of fame en het bata shoe museum stonden op het programma. In de HHOF zijn we nog met de Stanley Cup op de foto gegaan, en we zijn natuurlijk die hard ijshockey fans. Het bata shoe museum was wel apart (zoals je al kunt raden: vol met schoenen), net zoals het wijkje waar het in lag!
Verder natuurlijk nog geshopt (en onverwachts van een optreden genoten), de pub in geweest, nog een dagje naar het strand bij The Beaches gegaan en op onze laatste dag naar de Kensington Market geweest. Dat laaste was een erg leuke en gezellige buurt, wat wel kenmerkend is voor Toronto: leuk en dus gezellig. Met alle hoogbouw vond ik het ook meer een typische Amerikaanse stad, en we vonden een hoop vergelijkingen met New York! We hebben er een zeer geslaagde week gehad met prachtig weer, en als aandenken hebben we wat verbrande plekjes meegenomen.

Jil

En nu de laatste stop op weg naar huis: New York!!!!!!
Gelukkig zijn jullie daar niet direct na Vancouver heen gegaan; dat was wel een culture shock geweest. En na NY valt de drukte in Nederland weer heel erg mee.
Tot over een week!!!!!!!!!!!!!!!!