De wonderlijke Niagara Falls

Ik loop en beetje achter, maar bij deze dan ook mijn verslag over de Niagara Falls, waar we zondag heen gereisd zijn. Na aangekomen en gesetteld te zijn, probeerden we een supermarkt te vinden voor ons avondeten. Helaas zitten wij een beetje buiten het toeristische deel, wat je gerust een gat mag noemen. En dit gat had dus geen supermarkt voor ons. Toen maar lekker pizza gehaald, vonden we ook niet heel erg! Met volle maag zijn we naar het avond vuurwerk bij de Falls gaan kijken, wat (ondanks een regenbui) erg mooi was. Ook waren de watervallen gaaf verlicht, leuk om te zien allemaal! We hebben ook dé toeristenstraat van de Falls ontdekt, vol met attracties (voor vooral kleine kinderen), lichten en winkels. We keken even onze ogen uit, dat werd dus ook een latertje.

Maandag was onze enige volledige dag bij de Niagara Falls, en die hebben we goed benut. Na eerst de mooie watervallen te hebben bewonderd hebben we de Maid of the Mist gedaan (vaar je met een boot langs de Horseshoe Falls), daarna Journey behind the Falls (helaas zag je niet zoveel van de achterkant) en als laaste een 4d film over de watervallen gekeken. Bij alle 3 de attracties werd je nat en was een poncho niet overbodig. Bij Maid of the Mist kon ik zelfs een tijdje niks zien omdat ik een enorme laag water over me heen kreeg! Ondanks dat was het een hele leuke dag, en het zonnetje zorgde ervoor dat we ook snel weer opdroogden. Je hebt 2 watervallen: de Amerikaanse en de Canadese (horseshoe, omdat ze in de vorm van een hoefijzer zijn). Ik vind de Canadese het mooiste, en we konden er ook heel dicht op staan. Erg indrukwekkend, als je dat water met zo'n kracht ziet stromen.

Op onze vertrekdag hadden we het ook nog druk. We gingen na het uitchecken onze laatste attractie doen, een wandeling langs de rapids. Niet te geloven hoe krachtig dat water is! Daarna besloten we de watervallen vanaf de Amerikaanse kant te bewonderen, en staken we via de Rainbowbridge de grens over. Na wat vingerafdrukken, een foto en een vragenlijst mochten we gelukkig de Verenigde Staten binnen! Grappig om het ook vanaf deze kant eens te bekijken, en na een paar laatste goede blikken namen we afscheid van de prachtige Niagara Falls. Ondanks dat het onwijs toeristisch is raad ik toch iedereen aan om dit natuurwonder te bezoeken, en zeker Maid of the Mist is de moeite waard.

Toen kwam het reizen: eerst naar Toronto, onze tassen bij het hostel ophalen en weer terug naar het Greyhound station. Om 11 uur stapten we de bus in naar New York, onze laatste bestemming alweer. Om 3 uur 's nachts waren we eindelijk door de grenscontrole en hadden we onze laatste stop gehad, dus konden we, zo goed als mogelijk in een bus, slapen. Na wat vertraging kwamen we uiteindelijk om 12 uur 's middags in New York aan, waar we aangenaam verrast werden door het feit dat we een appartemant voor onszelf hebben. Nu dus van deze ongelofelijke stad genieten, het verslag daarvan volgt over een weekje!

Inge

Hopelijk is deze laatste week net zo avontuurlijk als de vorige weken.

Jil

En nu naar huis!!!!