Shopping-paradise Edmonton

Na een luxe busreis (we hadden per ongeluk de Greyhound Express geboekt, compleet met leren stoelen en internet) en een beetje gezoek door de stad kwamen we laat in de middag bij ons hostel in Edmonton aan. Jammer daarvan was dat we met 6 mensen op de kamer lagen, maar daar moeten we maar aan wennen want in Montréal liggen we met z'n tienen! De volgende dag ging mijn grote droom dan eindelijk in vervulling: een bezoekje aan de West Edmonton Mall. Eerst besloten Linda en ik naar Mayfield Common te gaan, waar wat outletwinkels zaten. Bij de value village, een enorme tweedehands winkel, hebben we even goedkoop inkopen gedaan: ik heb schoenen voor 6 dollar gekocht, Linda heeft een jas, shirtje en sjaal voor minder dan 20 dollar ingeslagen. Na nog een bezoekje aan de Roots store (ons favoriete Canadese merk), waar Linda een mooi Canadees vest heeft gekocht, reisden we door naar de WEM.

Dat het het grootste winkelcentrum ter wereld is kan ik me heel goed voorstellen. Van buiten was de WEM erg lelijk, maar van binnen enorm en ontzettend indrukwekkend. Al houd je totaal niet van shoppen zou je je hier nog dagen kunnen vermaken. Naast meer dan 800 winkels zit er namelijk ook een waterpark, ijsbaan, skatebaan, meer, zeeleeuwenshow, botsboten, klimhal, 2 midgetgolfs, bioscoop en pretpark. We hebben onze ogen uitgekeken! Shoppen was natuurlijk ook een belevenis op zich, met zoveel winkels, en we zijn dan ook goed geslaagd. Om 4 uur namen we een shop-pauze door de zeeleeuwenshow van bovenaf te bewonderen, die erg leuk was. We hebben zelfs in de mall gegeten om 's avonds nog door te kunnen shoppen, en aan het eind van de dag hadden we pas 1 verdieping gezien.

Gelukkig hadden we 2 dagen voor de WEM uitgetrokken, dus de volgende dag konden we ons weer verbazen over hoe groot het winkelcentrum is. Na Tim Hortons koffie was verdieping 2 deze keer aan de beurt, waar Abercrombie & Fitch en Hollister mij aardig wat geld hebben gekost. Verder naast ontzettend veel winkels de Europe Boulevard bezocht (met Europese merken), het pretark en nog even gekeken bij kunstschaatslessen op de ijsbaan. Aan het einde van de middag afscheid genomen van het shop-paradijs, en toen hadden we het voorlopig ook echt wel gezien met shoppen!

Dag 3 in Edmonton brachten we in downtown door. Dit bleek echter niet zo spectaculair te zijn, dus na nog even op het Sir Winston Churchill Square te hebben gezeten (waar een dansgroep en allemaal spelletjes bezig waren) besloten we naar Muttart Conservatory te gaan. Lopend. 20 minuten en heel veel trappen verder kwamen we aan bij de piramides, waar verschillende tuinen in zaten. De entree vonden wij te veel voor hoeveel wij om botanische tuinen gaven, dus we besloten daar gewoon wat rond te lopen en lekker in het zonnetje te lunchen. Nog wel mooi uitzicht op de skyline van Edmonton gehad, met als hoogtepunt het roze gebouw wat het stadshuis bleek.

Onze laatste dag in Edmonton was hierna al aangebroken, die al voor een groot deel gevuld was met skypen en de tassen pakken (er moest een extra tas in gebruik worden genomen door onze aankopen). In de middag naar de farmers market met allemaal homemade-products geweest, het wijkje rond ons hostel verkend en toen al op weg naar de trein. Helaas brachten de 2 bussen die we namen ons nog steeds niet erg dichtbij en moesten we met 3 tassen per persoon nog 20 minuten zwetend lopen. Na 1,5 uur vertraging konden we eindelijk vertrekken richting Montréal, een reis die 3 dagen gaat duren.. Nu een tussenstop in Winnipeg, tot nu toe gaat alles nog goed!

Sabine

he liek!
leuk dat je heerlijk hebt geshopt!!
zou ik ook wel een keer heen willen:)
nog veel plezier in oa montreal!Xxxxx

Inge

Maar goed dat jullie nog veel moeten reizen dat beknot de aankopen vast wel.

Guido

Geen bus naar het station, da's balen! Gelukkig heb je goed uit kunnen rusten. Jullie komen steeds dichterbij, nog maar 6 uur tijdsverschil. Veel plezier!

Jil

Hou je nog wat geld over voor je extra mee te nemen bagage??!!