Avontuurlijk Banff

Donderdag om kwart voor 7 ging de wekker al voor ons, want de bus naar Banff vertrok om 8 uur. Nadat we bij ons hostel waren aangekomen gingen we (op Tim Hortons koffie) Banff verkennen. Het bleek een niet zo heel interessant stadje te zijn en bestond voornamelijk uit souvernirwinkeltjes, maar het is altijd leuk om even rond te lopen! Verder hebben we bij het Toeristenpunt onze hikeroute voor de volgende dag uitgezocht en zijn we naar het Banff-centre geweest. Dat laatste bleek een verspilling van onze kostbare tijd; het was een beetje te zweverig en artistiek voor ons en de gebouwen met thema's als muziek en film waren een groot doolhof. Gelukkig uiteindelijk wel onze weg terug naar het hostel gevonden.

De volgende dag begon onze hike: vanaf downtown Banff zijn we door een stuk bos langs de bow-river gelopen tot aan een uitzichtpunt op een berg en via de gewone weg weer naar beneden. Het was een erg mooie route, en Linda en ik hebben zelfs nog wildlife (een hert en elanden) gespot! Sommige stukken waren wat steil maar over het algemeen ging de tocht erg goed, en 3 uur later waren we weer bij het beginpunt. We besloten onszelf te belonen met een lekker bad in de Hot Springs. Dat was echt een hele bijzondere en heerlijke ervaring! Je zit gewoon in een soort buitenzwembad, alleen is het water 40 graden en de buitentemperatuur maar 15. We hebben daar heerlijk ontspannen, soms was het zelfs iets te warm en moesten we afkoelen aan de buitenlucht. Een goede afsluiter van een sportieve dag!

Die sportiviteit zetten we ook gewoon voort op onze laatste dag Banff: we gingen kanoën. We kregen een uur de tijd om de rivier per boot te verkennen, wat ook betekende dat we een stuk stroom opwaarts moesten varen. Dat was vrij zwaar omdat er best een harde wind stond en stroom afwaarts beviel me dan ook een stuk beter. Maar Lin en ik hebben wel kunnen genieten van de mooie natuur om ons heen (én we zijn nergens tegen aan gevaren). Dat is ook de kracht van Banff: de mooie, gevarieerde natuur. Je vindt er bergen, meren, rivieren en vooral heel veel bossen. Zeker een aanrader voor natuurliefhebbers, met talloze schitterende uitzichten.

Lian

Ben het helemaal met je eens. Super mooi Banff. Leuk dat jullie de elanden hebben gezien. Veel plezier in Calgary, daar is de stad wat bruisender voor Canadese begrippen dan.

Janneke

Baf! Je wordt nog eens een echte wandelaar Liek ;). Klinkt heel leuk allemaal, en lekker zo'n bad :D. kon je je eindelijk eens goed schoonschrobben na al dat harde werken op Critter Care :). Veel plezier nog daar! Dikke knuffel, Janneke

Inge

Je wordt een echte Canada-reizigster, veel natuur, veel avontuur en pret.