Helden op gympies

Na een hele lange busreis kwamen Linda en ik gisteren om 8 uur 's ochtends aan in Lake Louise. Het hostel was gelukkig niet ver lopen, met onze zware tassen en verbrande schouders.We waren aangenaam verrast bij aankomst: een erg mooi hostel, en vergeleken met ons hostel in Vancouver heel rustig. Hierdoor konden we meteen inchecken toen we aankwamen, en kon ik wat slaap die ik in de bus gemist had inhalen. Verder hebben we op onze eerste dag rustig aan gedaan en Lake Louise Village een beetje verkend.

Vandaag zijn we - na een heerlijk ontbijt in het zonnetje - naar Lake Louise gegaan. Gisteren hadden we bij het toeristencentrum al geinformeerd, en volgens die mevrouw was het geen enkel probleem om naar het meer toe te lopen. Maar mevrouw had er niet bij vermeld dat driekwart van de wandelroute bedekt was met een meter sneeuw. Dus Linda en ik dapper ploeteren door de sneeuw, 3 kilometer lang. Onze tactiek was: in het midden lopen, maar als je je voet ook maar een beetje te veel naar links of naar rechts neerzette zakte je al tot je knie weg in de sneeuw. Dit ging gepaard met veel lachaanvallen - ik voelde me zo klunzig om half wegzakkend te lopen! Gelukkig was het heerlijk weer, en was sneeuw in je schoen eigenlijk wel een welkome verkoeling. Halverwege kwamen we nog een Nederlands gezin (in berguitrusting) tegen. De meneer noemde ons helden, dat we dit op onze gympies deden. Ik was het eigenlijk helemaal met hem eens!

Na een tocht van 1,5 uur kwamen we eindelijk aan bij Lake Louise. Het was jammer dat bijna het hele meer bevroren was; dat maakte het meer toch wat minder spectaculair. Gelukkig was het totaalplaatje wel erg mooi: meer, bergen, sneeuw. Bij het kleine stukje water dat niet bevroren was kon je zien hoe helder en blauw het water is. Na een wandeling langs het meer zijn Linda en ik weer terug gegaan. Om het sneeuwpad te vermijden zijn we gewoon langs de auto weg gelopen, wat prima te doen was. Terug bij ons hostel nog lekker in de zon gezeten, 's avonds heb ik de sauna uitgeprobeerd (heerlijk) en morgen om 8 uur 's ochtends vertrekt onze bus alweer naar onze volgende bestemming: Banff!

Reacties

Reacties

Lian

Ha Lieke, eindelijk eens een reactie. Wat gaaf al die foto's, vooral ook bij de opvang. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk was om daar weg te gaan. Maar nu naar een prachtig gebied, zeg ik uit ervaring. Super mooie Banff en Jasper. Raften is erg leuk om te doen, vooral zeggen dat je gevorderd bent, dan kan je een mooie tocht maken.
Heel veel plezier nog allebei,
groetjes,
Lian

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active