vancouver; de mooiste van het land

Het is alweer bijna een week geleden dat Linda en ik Critter Care verlieten, en onze tijd in Vancouver zit er al weer op. Ik zal beginnen met ons afscheid: op onze laatste avond organiseerden we een barbeque, die erg geslaagd en lekker was. Woensdagmorgen vertrokken we dan naar Vancouver, nadat ik mijn eigen ontbijt had overgeslagen om mijn diertjes voor het laatst te kunnen voeden. Eenmaal aangekomen en ontpakt, zijn we lekker gaan relaxen aan de rivier vlak bij ons hostel. Verder hebben we de omgeving en ons hostel verkend, wat heel mooi ligt: vlak bij het strand, Davies street en Stanley Park.

Na een goed ontbijt zijn we donderdag op weg gegaan om te shoppen. Robson Street en zijstraatjes waren hier de perfecte bestemming voor. Naast winkels die veel te duur voor ons waren hebben we wat leuke winkeltjes in onze prijscategorie gevonden, en de wereld werd even een stukje mooier toen ik de Zara zag. Met in mijn achterhoofd de wetenschap dat ik alles wat ik koop in mijn tas moet proppen heb ik het bij 2 shirtjes gelaten! Heel fijn aan Vancouver is dat je alles kan lopen; ook al lag ons hostel niet echt downtown, we konden gewoon te voet overal heen. Vrijdag, na een ochtendje skypen, was het tijd voor Stanley Park. Na een uur zoeken (maar dat was niet erg, want het is allemaal zo mooi) vonden we uiteindelijk de fietsverhuur en konden we door Stanley Park fietsen. Lekker weer, prachtige natuur en een leuke fietsroute: het was een geslaagde dag. We hebben alle highlights van het park gezien: de totempalen, holle boom, beaver lake (zonder bevers), mooie uitkijk punten en natuurlijk hebben we ook nog van het strand genoten.

De volgende dag hadden we ons opgegeven voor een Chinatown tour via het hostel. Helaas was de gids (en een groepsgenoot) een beetje gestoord, waardoor we in de meest ranzige pissteegjes terecht kwamen. Na 3 uur zijn Linda en ik maar zelf op pad gegaan, richting Gastown. Daar staat de welbekende Steam Clock, die niet zo heel veel indruk op mij maakte. Verder is Gastown volgestopt met toeristische winkels: ik had nog nooit zo veel winkels met precies hetzelfde assortiment in 1 straat gezien. Onze dag eindigde bij Candada Place, waar een overblijfsel van de Expo stond, een heel groot museum en het sculptuur waar het Olympische vuur ontstoken is.

Zondag was alweer onze laatste toeristische dag, die we doorbrachten in Victoria, Vancouver Island. We hadden de enorme omvang van Canada onderschat, want het duurde 5 uur om in Victoria te komen. Na eerst een stuk lopen gingen we met de skytrain en bus naar de ferrie. Na 1,5 uur op de boot (wat wel een mooie tocht was) kwamen we op Vancouver Island aan, maar toen moesten we nog een uur met de bus naar Victoria. Gelukkig was het al het reizen helemaal waard; wat een leuk stadje is Victoria! Met een zonnetje hebben we lekker over een marktje, langs de haven en door de binnenstad gelopen. Wat de dag helemaal compleet maakte is dat we een otter zagen vanaf de boot! Ik dacht dat het een zeehond was, maar otters zijn blijkbaar groot en dik. De terugreis was weer erg lang, en nadat we pas laat bij het hostel terug waren heb ik mijn tas nog ingepakt.

Want vandaag begon de reis naar het volgende avontuur al weer: Lake Louise. Nadat we uitgecheckt waren hebben Linda en ik lekker op het strand gelegen. Nu ik dit typ zitten we al in de bus, een reis die 11 uur duurt. Mijn terugblik op Vancouver is heel positief. Het is een erg mooie stad, met prachtige natuur, aardige mensen en toerist-vriendelijk. Het is wel vermoeiend om stedentrips te doen: we waren pas laat terug in het hostel, en de rest van de avond hebben we besteed aan het plannen van het vervolg van onze reis. Maar met een paar rustigere dagen tussendoor komt het helemaal goed!

Reacties

Reacties

Jil

O Liek, dat jij nog eens van de natuur zou genieten.......!

Inge

Hoop dat je net zo van Lake Louise geniet als van Vancouver. Lange busreis, goed bevallen?

Janneke

Leuk om je verhaaltjes te lezen Liek =). Enjoy Lake Louise! (waarom heet dat zo?)

Sabine

Leuk om het allemaal te lezen! Nog veel plezier!!Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active