een vermoeide maar blije mama

Deze hele week stond in het teken van mijn baby's (en natuurlijk Diva en Nina). Mijn voedingsschema was om de 3 uur voeden, en in de nacht om 12 en 6 uur. Per nacht kreeg ik maar ongeveer 4 uur slaap, en om daarop een hele dag te werken was op zijn zachtst gezegd vermoeiend. Mijn werkdagen lopen namelijk van 8 uur 's ochtends tot half 8 's avonds, met alle avondvoedingen uitgezonderd. Gisteren bereikte mijn uitputting een dieptepunt, toen ik de hele dag lachaanvallen had. Alle kleine, domme en normaal gesproken irritante dingen veroorzaakten de slappe lach, vooral tijdenshet voeden. Gelukkig is mijn voedingsschema veranderd naar om de 4 uur voeden, met als laatste voeding 11 uur 's avonds en 7 uur 's ochtends de eerste. Best goede tijden dus, die ook wat ruimte vrijlaten voor welgewaardeerde slaap.

Met de 3 baby's gaat het goed! Ik heb ze Tarzan, Nala en Dumbo genoemd (om twijfel weg te nemen: ja, het thema is Disney). Tarzan was de baby die ziek was en een opgezwollen buikje had. Woensdag ben ik met hem naar de dierenarts geweest, die concludeerde dat hij wormen heeft. Na 3 dagen ontworming was er inderdaad resultaat te zien, en Tarzan probeert nu al het gewicht wat hij aan wormen verloren heeft er weer aan te eten. Een goed teken dus! Nala en Dumbo groeien erg hard, maar vooral in de breedte. Ze zijn al begonnen met het zelfstandig eten van een melkschoteltje in hun kooi. Tarzan loopt dus nog een beetje achter door zijn zieke begin, maar doet goed zijn best om alles in te halen.

Diva geniet nog steeds van haar buitenverblijf. Ze is dol op stukjes kuiken en appelmoes, en heeft nog steeds een hekel aan aanrakingen. Ze doet het erg goed, en ik hoop nog steeds dat ik haar vijlating kan zien voordat ik hier wegga. Datzelfde geldt voor de coyote Nina. Haar enige probleem is dat haar achterkant nog steeds vrij kaal is. Omdat het weer nu beter is, kunnen alle vrijlatingen beginnen! Vorige week zijn 2 wasberen en 2 bevers de vrije wereld ingegaan, en de rest van de wasberen en alle eekhoorntjes kunnen waarschijnlijk binnen 2 weken de natuur in. Dat is natuurlijk waar wij dit werk allemaal voor doen, om ze een mooi leven in vrijheid te geven!

Linda en ik kijken ook al erg uit naar onze reis, die steeds dichter bij komt: nog 11 dagen te gaan! We hebben ons hostel voor onze eerste bestemming Vancouver al geboekt. Ik probeer nog zo veel mogelijk te genieten van de korte tijd die ik hier nog heb, en natuurlijk van mijn adorable baby's. Vanavond is het afscheid van Soili, waarvoor we een critter care feestje gaan bouwen. Daarna zijn Lin en ik de eerste die weggaan... Ik vind het trouwens wel heel jammer dat ik Koniginnedag mis, één van mijn favoriete feestdagen! Maken jullie in Nederland daarom allemaal maar wat extra plezier om mijn afwezigheid te compenseren.

Reacties

Reacties

Jil

Ha Lieke, zo ken ik je weer! Heel de dag lachen en het zonnetje in huis!! Nooit geweten dat je dan de uitputting nabij was.
Veel plezier op je laatste projectweek!

Janneke

Leuk toch die lachaanvallen! Ik hoop dat je hostel volgende week een lekker bed heeft, dan kun je even bijkomen ;). Veel plezier nog op Critter Care!

Inge

Zo lachebekje,
Hoop dat het goed gaat met jouw Disney dieren.
Wat zul jij slapen na Critter Care!
Succes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active