en nog meer baby's!

De afgelopen 2 dagen heb ik er maarliefst 4 diertjes bijgekregen. Zaterdag kreeg ik te horen dat ik officieel voor de coyote Nina mag zorgen, samen met Arne. Nina is in februari doodziek binnengekomen omdat ze vergiftigde ratten had gegeten. Ook had ze erg last van mijten, waardoor ze nu half kaal is. Nu gaat het al stukken beter met haar, en rent ze lekker rond in haar mooie buitenverblijf. Omdat het nu zo goed met haar gaat en ze waarschijnlijk snel vrijgelaten kan worden, moet het menselijke contact tot een minimum beperkt worden. Mijn taak bedraagt dan ook alleen het voeden van Nina (een hele stapel vlees) en het schoonhouden van haar verblijf. Ondanks haar kaalheid is ze een erg mooi dier, al zie ik haar niet zo vaak omdat ze vrij schuw is.

Dan mijn andere diertjes: het zijn 3 ienimini opossum baby's. Gisteren kwam er een nest van 7 weesjes binnen, omdat hun moeder is doodgebeten door een hond. Ze zaten nog in haar buidel en hebben het daarom overleefd. Ik deel de baby's met Morgan omdat het er zo veel zijn. Ze zijn ongeveer 7 weken oud en zelfs hun oogjes zitten nog dicht! De baby's kunnen nog niet zo goed drinken als de andere grotere baby opossums, dus naast het voeden door het druppelen van melk op hun tong (de normale weg) moet ik ook 3 keer per dag tube-voeden. Dat betekent dat er een buisje naar hun maag gaat, waardoor het eten er als het ware wordt ingepompt. Het is een vrij risicovolle manier van voeden, want als je de luchtpijp in gaat of niet ver genoeg in hun maag gaan ze dood. Gelukkig is het tot nu toe allemaal goed gegaan, en de kleintjes zijn zo schattig!

Natuurlijk heb ik ook nog mijn Diva. Ze is echt een beetje een kreng en houdt niet van mensen. Ze heeft zelfs een supervisor in haar vinger gebeten. Gelukkig weet ik hoe ik met haar om moet gaan en bijt ze mij bijna niet. Nadat ik haar in een grotere kooi had geplaatst mocht ze gisteren zelfs naar een heel mooi buitenverblijf. Met haar gezondheid gaat het dus heel goed en haar wond ziet er ook mooi uit. Mijn uitdaging met haar is om haar zover te krijgen vast voedsel in plaats van alleen melk te eten. Ik had alle soorten groente en fruit geprobeerd, toen ik de tip kreeg om kuiken te serveren. Diva bleek dol op kuiken, waardoor ik nu 3 x per dag kuikens ontleed en voed. Maar het is ontzettend goed om te zien hoe ze geniet van het buiten zijn (en het verslinden van kuikens..).

Nu het zo ontzettend druk is met baby's worden de dagen vanzelfsprekend ook langer, want ander werk blijft ook doorgaan. Dus ik vermaak me ook nog met de dagelijkse scrubs van wasberen kooien, het verven, klussen en schoonmaken!

Reacties

Reacties

Guido

Hoi Lieke, klinkt als heel veel afwisseling, leuk! Alleen dat kuikens ontleden.....
Veel plezier!

Sabine

He Liek!

Ah wat schattig al die baby's!!
Veel plezier ermee!! :)
Xxxx

Janneke

Aaawh wat lief!! Je bent een hele goede mama! xx

Inge

Erg leuk al die nieuwe baby's.
Maar.... lust je nu nog wel kip ?

Just

Hoi Lieke,
Mis je het schone, simpele callcenter werk al :P?

Have fun!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active