pasen en baby's

Zelfs in het verre Canada vieren ze Pasen als in Nederland: met een eierenzoektocht. Een supervisor had 54 eieren over het hele terrein verstopt met, naast chocola, briefjes erin met aanwijzingen over het hoofdcadeau. Helaas was dat al gevonden na een uur, maar het bleef een leuke zoektocht. Ik moest gewoon werken, maar heb tijdens mijn werk wel 2 eieren gevonden. Al met al was het dus een leuke Pasen, én we hadden heerlijk zonnig weer.

Ook ben ik mama geworden van 2 hele schattige oppossum baby's: Pip en Diva! Oppossums worden als garnalen in de buidel van hun moeder geboren, waar ze zich verder ontwikkelen tot ze 2,5 maand oud zijn en uit de buidel komen. Dat is hun 'tweede geboorte', waarbij ze dus echt op de wereld komen. Mijn baby's zijn 3 maanden oud, dus 2 weken uit de buidel. Ze zijn gevonden in een tuin (ik ben zelf meegegaan op de redding), en hun moeder is waarschijnlijk een week geleden doodgereden. Daardoor zijn ze erg ondervoed, en Diva heeft daarnaast ook een wond op haar rug. Ik moet Pip en Diva met een spuitje melk voeden, wat nog vrij moeizaam gaat omdat ze op een gegeven moment weigeren te slikken. Mijn laatste voeding is om 10 uur 's avonds, en om 7 uur 's ochtends is de volgende alweer. De korte nachten komen dus al!

Pip en Diva zijn super schattig. Telkens als ik naar ze ga kijken, staren ze met aan met hun bekje open (zo proberen ze gevaarlijk over te komen). Maar ze schrikken me niet af; ik vind ze alleen maar grappiger. Het wegen zorgde voor een euforisch moment, want ze zijn allebei 15 gram aangekomen (maar nog steeds een hoop gram te gaan)! Naast alle baby's hebben we natuurlijk ook nog de wasbeertjes die elke dag schoongemaakt en gevoed moeten worden, stapels hout dat geverfd moet worden en verder het opknappen van alle schuurtjes. Genoeg werk dus naast het mama-zijn!

Reacties

Reacties

Jil

Goed nieuws allemaal Lieke!! En hou deze in leven hè!!

Jeanny

Wat leuk jij als een moeder voor die kleintjes!
Fotootje?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active