be prepared for... baby season!

Ja, alles stond de afgelopen dagen in het teken van het voorbereiden op baby-season, met vooral de focus op eekhoorns omdat dat de eerste baby's zijn die binnenkomen. Zo was er vrijdag een les in baby-eekhoorns voeden, heb ik een heel manual over eekhoorns in mijn hoofd gestampt en was er een eekhoorn quiz. Aan voorbereidng dus geen gebrek, en er komen ook al meer baby's binnen. Vandaag werdfen 5 piepkleine eekhoorntjes binnengebracht (schattig), die helaas te jong waren om zonder hun mama te overleven. Net op het moment dat men ze wilden laten inslapen werd de eekhoorn-mama binnengebracht. Dat was een hereniging op het nippertje!

Naast al de baby hectiek gaat het gewone leven, met de gewone werkzaamheden, natuurlijk ook door. Dit betekent kooien scrubben, een heleboel verven en nog meer schoonmaken. Naast deze dagelijkse klusjes heb ik ook wat nieuwe 'skills' geleerd: tuinieren, sloten vervangen en riolen ontstoppen. Dat laatste was het geval bij een wasberen wc, waarbij ik de gelukkige was die met haar hand in de afvoerbuis mocht om zoveel mogelijk viezigheid eruit te halen terwijl ik probeerde om vooral niet te denken aan waar ik precies met mijn arm in zat.

Als laatste dan de ontspannende dingen die ik heb beleefd. Vrijdag ben ik samen met Halee, een Amerikaans meisje, heerlijk gaan picknicken in het zonnetje. Nadat ik 's avonds final destination had gekeken moest natuurlijk weer de stroom uitvallen in heel Langley; gelukkig was er hier een generator aanwezig. Gister avond ben ik met (bijna) alle interns naar de film the Hunger Games gegaan (voor de mensen die twijfelen: ga de film kijken!), wat erg gezellig was. En op mijn vrije dag vandaag besloten Linda, Soili en ik om sportief te doen en een rondje te gaan hardlopen. Ik dank Nederland dat ze geen heuvels heeft. Voor iedereen die dit leest: geniet nog maar van het mooie weer in Nederland, in Canada in mijn grote vriend regen alweer verschenen...

Reacties

Reacties

Jil

Hier ook Lieke, de wolken zijn hier ook weer in de meerderheid! Kun je niet wat langer daar blijven, je wordt volgens mij zo superhandig!!
ik duim voor je dat je snel een eigen eekhoorntje krijgt!!

Inge

Fijn dat jouw tijd daar er nog niet opzit, zo kun je de
eekhoorn baby's groter zien worden.
Als je weer terug bent heb je heel veel te vertellen!

Dinie

Hoi Lieke,
Ben benieuwd wanneer jij ook de trotse moeder van een babydiertje mag worden. Geniet nog maar even van je lange nachtrust. Trouwens mooi handig, dat je allerlei klusvaardigheden opdoet! Kunnen we straks in juli goed gebruiken!
Groetjes, Dinie

Cindy

Hee Lieke! Wat onwijs leuk om al je verhalen te lezen, je schrijf alles leuk. En wat zal jij met veel ervaring terug komen zeg:o Je kan straks volgens mij alles als klusser en dierenverzorgster!
Ik vind het echt heel stoer van je dat je dit allemaal doet.

Ik wens je nog heel plezier/ sterkte / geluk!!!!!!
xxx Cindy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active