aan het werk!

Zo, mijn eerste werkdagen zitten er al weer op en mijn eerste vrije dag is zelfs al aangebroken! Donderdag ging de wekker om kwart voor 8, en voor mijn eigen ontbijt moest ik eerst mijn kooi voor die dag eten geven. 6 hongerige en hyperactieve wasbeertjes zitten je dan op te wachten, zie dan maar je werk ongeschonden te doen.. Na de ochtendbespreking was het tijd om de kooi schoon te maken (te scrubben): eerst het buitenverblijf en dan het binnenverblijf. Je wordt er ontzettend vies en nat van, maar het resultaat mag er wel zijn. Ik vind de wasbeertjes zo schattig; ze hebben echt een heel lief koppie, al zijn ze een beetje vals en graaien ze naar alles wat ze kunnen pakken. Je moet dus goed opletten bij ze!

Na de lunch mocht ik voedsel sorteren en kip in zakken stoppen. Toen kwam een heel leuk klusje: ouback coyote. Een paar interns en ik gingen met een kruiwagen vol vlees het bos in (waar coyotes leven), en gooiden vlees alle kanten op. Het is een illegale manier van bijvoeren, maar we doen het om ze van ons terrein (waar heel veel lekker eten voor ze ligt) te houden. Aan het eind van de dag heb ik nog borden met eten voor de dieren klaargemaakt: kwart fruit, kwart groente, kwart kip en kwart andere proteïnen. Om 4 uur, nadat je de wasbeertjes avondeten hebt gegeven, zit de werkdag erop, mits het huishouden is gedaan. Dit is hoe elke werkdag er ongeveer uit ziet, al heb je nartuurlijk verschillende klusjes. Zo heb ik gister verhuizer gespeeld (en dat was geen succes): het tapijt in een huis moest eruit, dus alle meubels moesten worden verplaatst en al het tapijt werd eruit getrokken. Omdat ik niet zo sterk ben voelde ik me een beetje nutteloos. De was doen, wat gisteren ook mijn taak was, is een helse klus waar maar geen einde aan lijkt te komen: om half 9 's avonds was alles pas schoon.

Na het werk ga ik douchen (als het mijn dag is), eten koken, een beetje internetten, lezen en gewoon lekker relaxen. Het is gelukkig heel gezellig met al de andere interns, al is mijn engels soms wel een probleem. Ik zou graag gewoon lekker willen kletsen, maar ik moet nog over elke zin nadenken en kom gewoon soms niet op het juiste woord. Dingen letterlijk vertalen helpt ook niet; kinderboerderij is geen children farm! Ik hoop dat dat nog een stuk verbeterd en dat ik gewoon vloeiend engels spreek bij thuiskomst. Dit is zo'n beetje mijn nieuwe dagelijkse ritme en ondanks dat het vermoeiend is en ik nog niet helemaal gewend ben bevalt het me goed. Woensdag en zaterdag zijn mijn vaste vrije dagen, dus dan ik skypen vanaf (in nederland) 19.00 uur. Het weer (regenregenregen) is hier trouwens denk ik slechter dan in nederland, dus genieten jullie maar daar!

liefs vanuit langley, canada

Reacties

Reacties

Jil

Verhuizen is ook een soort sport dus geen wonder dat dat niet zo lukt! En graag wat meer foto's!

Inge

Het lijkt mij een hele ervaring om met al die wilde diertjes om te gaan. Geniet er van.
Erg leuk om jouw verslagen te lezen; zo ben je toch niet zo ver weg.xxx

Jeanny

Hoi lieke, wat een bezigheden, leuk.
Maar hoe kom je aan zoveel was?

Janneke

Haai Liek, klinkt leuk! Heb je geen spierpijn van het verhuizen?? Groetjes ook van Arjan! Xxx

Janneke

Liek, ik heb je voor 100 euro extra fotoruimte kado gegeven, nu wil ik graag wat foto's zien. Haha, grapje hoor ;), ik heb maar op google opgezocht hoe een wasbeertje eruit ziet. wat hebben die beestjes kleine handen zeg! Veel succes vandaag!! Xxxx

Alex

Hee Lieke,

Ik hoop dat je komende tijd het leuk blijft hebben daar! Trouwens nog een mededeling! Je was maand winnaar op call! Ik heb een oorkonde gehad en het staatslot volgt later als ik dat heb, zal ik al jouw dingen wel even bij jou moeder brengen!

X Alex

Lieke

bedankt dat je mijn boodschapper bent alex;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active