aankomst(en)

Hi there!!

Mijn eerste verhaaltje vanuit Canada. De vlucht was laaaaang, maar het ging gelukkig allemaal goed. Helaas voelde ik me vrij beroerd, en het vliegtuigeten droeg hierhelaasniet positief aan bij (kerrie met rijst, wat meer naar karton met peper smaakte). Dus ik heb vrijwel de hele vlucht geslapen of geprobeerd te slapen en het avondeten maar over geslagen. Bij aankomst waren linda en ik allebei moe, maar het duurde nog een hele tijd voor we ons bedje in konden. We hebben een half uur bij de bagageband gewacht, toen nog een uur bij de immgratiedienst en uiteindelijk na een rit van nog eens een half uur kwamen we bij ons hostel (tijd: half 7 's morgens in Nederland). We hebben heerlijk en lang geslapen. Het hostel, hostelling inernational,was heel netjes, en het lag ook nog eens super goed gelegen op granville street.

Dinsdag zijn we eerst naar Internex gegaan om daar alle laatste informatie te krijgen over het project en Vancouver zelf. Na een skype-pauze zijn we over granville bridge gelopen, om daar naar de public market te gaan. Vanaf de brug had je een heel mooi uitzicht over vancouver, met op de achtergrond hele mooie bergen. De public market was heel bijzonder; allerlei soorten eten van de meest uiteenlopende culturen vind je daar. Na dewandeling terug hebben we nog wat van downtown vancouver gezien (library, bc stadium). En na een gezond avondmaal bij de mac omdat we allebei totaal geen honger hadden waren we al weer toe aan ons laatste hostel nachtje.

Om half 12 de volgende dag gingen we op weg naar langley met de greyhoundbus. Nadat we op critter care aankwamen kregen we daar een rondleiding. Het is best groot, met heel veel hokken maar het zit nog niet vol met dieren (dat komt pas in het baby-season vanaf april). Ze hebben hier wel veel beren (maar die mogen maar bepaalde mensen zien), een hele coole lynx genaamd Hoover, een paar wasbeertjes (die echt heel schattig zijn) en een opossum (had ik nog nooit van gehoord). De taken bestaan volgens mij grotendeels uit eten geven, schoonmaken, onderhoud en het huishouden. Gelukkig mogen we de eerste dagen met iemand meekijken, want het was echt heel veel informatie!

Er zijn ook best veel interns hier, met allerlei nationaliteiten: nederlands, schots, iers, amerikaans, belgisch, duits, nieuw-zeelands, trinidads en natuurlijk canadees. De meeste zijn hier voor hun stage of hopen na dit werk makkelijker een baan te krijgen. Ik kwam er ook achter dat het vrijwilligerswerk hier gratis is, dus waar het geld heen gaat wat ik heb betaald? Gelukkig zijn er meer mensen zo afgezet. Er zitten ook interns die hier een half jaar of een jaar blijven, daarbij vergeleken is 10 weken heel kort. Het is wel te merken dat alles hier echt volledig om de dieren draait: hun eten gaat boven ons eten enz. Verder mag je maar 1x in de 2 dagen douchen (er is trouwens maar 1 douche en 1 wc voor zo veel mensen), moet je om kwart voor 9 klaar staan en deel ik mijn kamer met 5 anderen (gelukkig is linda 1 van hen). Best veel om te verwerken allemaal en ik zal hier zeker nog enorm moeten wennen. Gelukkig zijn alle andere interns (tot nu toe) aardig en is het best gezellig met zn allen. Ik hoop maar dat het werken mee valt, maar dat krijgen jullie later te horen!

2 laatste dingetjes nog: ik mag geen foto's zonder toestemming op internet zetten dus verwacht daar niet te veel van, en voor de mensen die skypen: dat kan alleen op mijn vrije dagen (as zaterdag weer!).

lieeeeeeeeeeefs van lieke

Reacties

Reacties

Robin

heeii Lieke,
Spannend zeg allemaal en het klinkt inderdaad wel alsof het aardig bikkelen wordt met al die regels, maaaar je zit wel lekker in Canada, geniet ervan!!! dikke kus

Doegie danny

Ah wat gaaf!!! Heel heel heel veel plezier en geniet ervan, het is voorbij voor je het weet helaas!!

Jil

Ow Liek, ben je nu ook aan het poetsen? Je favo bezigheid. Haha! Nou, over een paar dagen ben je helemaal gewend en dan kun je er echt van gaan genieten! En is Canada het paradijs voor jouw bioritme? XXX mama

Dinie

Nou Lieke, toch wel handig allebei jullie verhalen te lezen, zo kom je toch wel heel veel te weten. Jammer van de foto's. Hebben die dieren ook een Privacy wetgeving? Van jullie onderkomen mag toch wel, hoop ik?
De groetjes aan Linda en veel plezier daar! Groetjes,
Dinie

Jeanny

Nou lieke, dat is wennen en om de dag douchen,oeps, maar maak er maar een mooie tijd van, voor je het weet ben je gewend en kijk je er al weer op terug. Succes

Jil

Ben je al aan het vervuilen?

Bas

Hee Lieke,

Ik blijf je volgen hoor, veel plezier nog :)
Je schrijft leuk.

xxx Bas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active